torsdag 8 oktober 2015

Examinations uppgift Skapa en E-handel


Skapa en E-handel med 30 redigerade bilder och en tydlig målgruppsbild. Jag valde att göra en webbutik med inredning. Då jag valde produkter som är väldigt på tapeten just nu så är min målgrupp är den trendinriktade. Kvinnor mellan 20-35 som håller koll på de senaste modet inom inredning.

Är tydlig med vem e-butiken är anpassad för och känner att mitt budskap har gått fram. Sidan är genomgående ganska svart och vitt med detaljer som gör att den är lättmanövrerad och tydlig.

Använde mig av plattformen hemsida24 som är väldigt enkel att förstå sig på och kan ändå bestämma väldigt mycket över layouten. De använder sig av den enkla tekniken drag and drop vilket fungerar väldigt smidigt. Klart man har stött på olika problem under uppgiftens gång med det är sånt som här till när man för första gången gör en egen hemsida. Rekommenderar varmt hemsida24 för en person som skall öppna en egen webbutik.

Sista dagen på kursen imorgon och det betyder redovisning av e-handelslösningen, bloggen skall vara färdig och html och css mappen skall skickas till vår lärare i en zip-fil.

Med detta sagt, TACK för denna erfarenhet!

//Lisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar